Instagram hikayesinde bir kadeh şarap veya yemek pişirirken bir içki: Yapılan bir araştırmaya göre bu tür içerikler, genç yetişkinlerin alkole yönelme sıklığını etkiliyor.
Genç yetişkinlerin, sosyal medya fenomenlerinin içki içtiğini gördüklerinde alkol alma isteği geliştirme olasılıkları önemli ölçüde daha yüksek. Bir çalışmada, katılımcılar ilgili Haberları izledikten sonra, herhangi bir alkol referansı olmayan benzer Haberları izleyen kişilere göre yüzde 73 daha sık alkol alma isteklerinin arttığını bildirdiler. Bu, Rutgers Halk Sağlığı Okulu ve Harvard Üniversitesi'ndeki araştırmacılar tarafından “JAMA Pediatrics” dergisinde yayınlanan bir çalışmadan ortaya çıkıyor.
ABD deneyinde yaşları 18 ile 24 arasında değişen 2.000 genç yetişkin rastgele iki gruba ayrıldı. Her ikisi de yaşam tarzını etkileyen isimlerden gelen 20 kısa Instagram gönderisini gördü. Bir grup alkol tüketimi sahneleri veya alkolle ilgili görseller görürken, karşılaştırma grubunun akışı aynı etki sahibi kişilerin benzer günlük içeriklerini içeriyordu ancak alkol içermiyordu.
Instagram ve Co.'da açık reklam yerine incelikli sahneler
Değerlendirme sırasında araştırmacılar, diğer şeylerin yanı sıra günlük sosyal medya kullanımını, daha önce alkol tüketimini ve daha önce alkol reklamlarıyla teması dikkate aldı. Etki, özellikle etkileyicileri güvenilir ve güvenilir olarak değerlendiren kişiler arasında güçlüydü: Beş kattan fazla içki içme isteğinin arttığını bildirdiler.
Rutgers Halk Sağlığı Okulu'ndan araştırma lideri Jon-Patrick Allem, “Videoların hiçbiri bariz alkol reklamı değildi” dedi. Bunlar, kullanıcıların Instagram veya Tiktok gibi platformlarda gezinirken gördükleri gündelik sahnelerdir. Araştırmanın amacı arzunun ancak içeriği izledikten sonra ortaya çıktığını göstermekti.
Ekran başında geçirilen zamandan daha fazlası
Deney, kısa süreli hazzın gerçekten alkol tüketimine yol açıp açmadığını kanıtlamıyor. Bununla birlikte çalışma, sosyal medyanın gençlerin hayatındaki rolüne ilişkin bir tartışmada deneysel kanıtlar sunuyor. Allem, şu ana kadar araştırmaların ağırlıklı olarak ekran başında geçirilen süreye odaklandığını söyledi; bu, görüntülenen içeriğin etkisini göz ardı eden bir ölçü. “Çevrimiçi dünyanın çevrimdışı davranışları etkileme yeteneği var” diye vurguluyor.
Ancak yazarlar dijital içeriğin gençlerin davranışlarını etkileyebileceğine dair kanıtlar görüyor. Tam da alkole erken başlamanın daha sonra sağlık sorunları yaşama riskini arttırması nedeniyle, önlemede sosyal medyaya da daha fazla önem verilmesi gerekiyor.
DPA
lpb

Bir yanıt yazın